حجت الاسلام و المسلمین شیرخدایی در جلسه هفتم و در جلسه پایانی خود سخنان جلسات گذشته درباره آیات ملک را مرور کردند و فرمودند: آیات 246 و 247 و 251 از سوره مبارکه بقره و نکات مهم در آنان در مورد امامت و ویژگی امام را بررسی کردیم. اما در مورد علم غیب و اعطایی امام، امروز آیاتی را مطرح خواهیم کرد که وهابیت و روشنفکران منکر این علم هستند. با تأمل در قرآن به دو دسته از آیات می رسیم که جمع بین آیات این است که علم غیب بالذات برای خداوند است ولی بالإعطا برای دیگران هم ثابت می شود. لهذا وجود مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ذوات مقدس معصومین علیهم السلام صاحب علم اعطایی هستند یعنی علمی که خداوند به اینان هدیه کرده است. لهذا شیعه معتقد است که از خصوصیات امام، علم است، در حالی که اهل سنت می گویند: امام، امام است اگرچه فاسق یا جاهل باشد و این اندیشه به اینجا می رسد که می گویند: امام حسین علیه السلام (نعوذ بالله) جاهلانه به کربلا رفته است و علم نداشته است. از جمله آیاتی که در مورد علم غیب پیامبر و اهل بیت علیهم السلام وارد شده، آیه 113 سوره مبارکه نساء است. «وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْکَ وَ رَحْمَتُهُ لَهَمَّتْ طائِفَةٌ مِنْهُمْ أَنْ يُضِلُّوکَ وَ ما يُضِلُّونَ إِلاَّ أَنْفُسَهُمْ وَ ما يَضُرُّونَکَ مِنْ شَيْءٍ وَ أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيْکَ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ عَلَّمَکَ ما لَمْ تَکُنْ تَعْلَمُ وَ کانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْکَ عَظيماً» «و اگر فضل و رحمت خداوند شامل حال تو نبود ،همانا طائفه ای از کفار سعی می کردند که تو را گمراه کنند ،هرچند که جز خودشان کسی را گمراه نمی کنند و ذره ای به تو ضررنمی رسانند... » آیه کریمه اطلاق دارد و بیان نفرموده در چه موردی به شما ای پیامبر یاد می دهم، بلکه می فرماید: « عَلَّمَکَ ما لَمْ تَکُنْ تَعْلَمُ » «آنچه را که تو نمی دانستی به تو یاد داده است. »
حجت الاسلام و المسلمین شیرخدایی فرمودند: یکی از مصادیق جهل بشر این است که نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد و از آینده خود خبر ندارد. اما هرگوشه ای از جهان آفرینش که برای ما مصداق جهل است، خداوند برای پیامبرش مبدل به علم کرده است در ادامه آیه می فرمایند: و این فضل از جانب خداوند است. لهذا این آیه شریفه که محدوده علم پیامبر را تعیین می کند، محدوده علم ائمه اطهار علیهم السلام به نص آیه مباهله را نیز تعیین می کند.
ایشان در پایان بیان داشتند که بحث امامت در قرآن بحث گسترده ای است تا با چندین جلسه به پایان نخواهد رسید و ان شاء الله در جلسات آینده اگر توفیقی حاصل شد ادامه مباحث را بیان خواهم کرد.